Spændende stifts-arrangementer i november

15-09-2015

I november afholdes der en række gratis arrangementer for Organistforeningens medlemmer rundt omkring i stifterne. Det sker i anledning af, at der skal vælges tillidsrepræsentanter for de kommende to år. Find dit stift nedenfor.

AALBORG STIFT
Mandag d. 16. november kl 19
Romdrup-Klarup Sognegård, Romdrupvej 71, 9270 Klarup

Aftenen indledes med korfagligt indlæg ved Laila Høgild, hvis opfindsomhed udi at variere en korprøve synes uendelig. Hun giver tips og tricks til indslag som lege, danse, stomp, der kan holde energien oppe og lette indlæring af bl.a. salmemelodier.

Laila Høgild Nielsen er ansat i Vejgaard kirke, Aalborg, som børnemusiker, korleder og organist. Laila er uddannet fra Vestervig Kirkemusikskole og har en kandidat i Børnemusik fra Jysk Musikkonservatorium. Dette indlæg varer omkring 45 minutter.

Herefter fortælles om de seneste fagforeningsfaglige udfordringer for organisterne i stiftet med specielt sigte på stillingsoptællinger. Der bliver også plads til spørgsmål til de tre nuværende tillidsrepræsentanter: Annette Bæk, Jens Erik Rasmussen og Susanne Mørk-Jensen.

Efter spørgerunden er der valg af tillidsrepræsentanter. Selv om du ikke selv ønsker at stille op til TR, så betyder det meget for de nuværende og kommende TR, at der vises opbakning omkring valghandlingen. Kom derfor med og hjælp gerne på forhånd med at finde folk, som gerne vil tage en tørn som TR.

Aftenen afsluttes med lidt at spise og drikke. Derfor bedes man tilmelde sig på mail: SUMO@km.dk.

VIBORG STIFT
Mandag den 9. november kl. 10-12
Baunekirken, Tjørring, Østerbyvej 10, 7400 Herning

Oplæg om ”Salmesang midt i glemslen” ved organist Inger Kamstrup, Nørrelandskirken i Holstebro (læs om emnet på k.dk ved at søge på titlen). Derefter orientering om arbejdet som tillidsrepræsentant og efterfølgende valg. Organistforeningen er vært ved et enkelt traktement. Tilmelding er ikke nødvendig.

ÅRHUS STIFT
Lørdag den 14. november kl. 15
Fredenskirken, Rosenvangs Alle 51, 8260 Viby

Kl. 15.00: Musicalen ”Kaptajn Noah – og hans flydende dyreark” (tekst og musik: Michael Flanders og Joseph Horovitz) med Jesper Brun-Jensen (operasanger, bas) som Noah, Fredenskirkens Børne-, spire- og pigekor samt Kantoriet og et lille orkester med klaver, kontrabas og trommer. Denne herlige musik er fuld af skønne tekster, herlige rytmer og finurligheder.

Kl. 16.00 afholdes tillidsmandsvalg i tilstødende lokale. Christian Holdensen og Jan Ole Christiansen genopstiller.

RIBE STIFT
Mandag den 2. november kl. 19.30
Kirkehuset, Kirkegade 1, 6870 Ølgod

Der indledes med et lille fællessangsarrangement med nye salmer. Ølgod kirkekor medvirker.

HADERSLEV STIFT
Onsdag d. 11. november kl. 19
Simon Peters Kirke, Islandsvej 12, Kolding

Vi starter i kirken med erfaringsudveksling om rytmisk orgelspil. Oplæg ved Henriette Hoppe, hvorefter alle er velkomne til at bidrage med problemstillinger á la ”hvad gør jeg her?” eller løsninger á la ”det her virker for mig”.
Derefter en kort orientering, valg og faglig snak, hvor man er velkommen til at stille spørgsmål til tillidsmændene. Alle tre tillidsmænd, Pia Jeanette Nielsen, Tommy Schmidt Bülov og Henriette Hoppe, genopstiller.

Organistforeningen er vært ved et let traktement. Tilmelding til Pia Jeanette Nielsen på tlf. 21468646 eller Henriette Hoppe på tlf. 22596813.

FYENS STIFT
Mandag den 9. november kl.19.30
Bellinge Sognegård, Kirkelundvej 18a, 5250 Odense SV

Mødet begynder i kirken(lige ved siden af), hvor tidligere MR-formand Stina Nøjgaard fortæller om de meget smukke og interessante kalkmalerier. Fortællingen indrammes af præludium og et par fællessalmer v. organist Bjørn Krog Thesbjerg.

Derefter TR-valg og kollegialt samvær med et let traktement.

Af hensyn til sidstnævnte bedes man tilmelde sig på : organist.bellingekirke@gmail.com

ROSKILDE STIFT
LOLLAND-FALSTER STIFT
Mandag den 16. november kl. 13
Vordingborg Kirke, Kirketorvet 14A, 4760 Vordingborg
Hotel Kong Valdemar, Algade 101

Mødet afholdes i samarbejde med DOKS.

Vi begynder i kirken kl. 13.00, hvor Jens Ramsing fortæller og spiller en lille 20 minutters demokoncert. Herefter frokost på hotellet. Efterfølgende valghandling i kirkens lokaler de to foreninger hver for sig. Vi slutter med en spørgetime.

Tilmelding til frokosten til Solveig Bjergkvist på tlf. 5782 0170 / 3022 9453 elle e-mail solveig@bjergkvist.dk senest den 1. november.

HELSINGØR STIFT
KØBENHAVNS STIFT
Mandag den 9. november kl. 10
Solvang Kirke, Remisevej 10-12, 2300 Kbh. S

Mødet afholdes i samarbejde med DOKS

Kl. 10.00 Kommunikation/konfliktløsning ved Konfliktløser/tidl. Tillidsmand i DOKS Morten Hintz.

Kl. 12.30 Gratis frokost. Tilmelding til frokosten er nødvendig – til Inger Marie Riis senest den 4. november på mobil 23 40 81 71 eller mail imr@solvangkirke.dk, hvor yderligere oplysninger også kan fås.