Organiststævnet i 2017 bliver i Helsingør

10-09-2016

Efter en tænkepause her i 2016 får Organistforeningens medlemmer til næste år igen chancen for at komme med på et fuldfedt organiststævne.

Deltagere i tidligere stævner vil vide, at der er al mulig grund til at reservere de fire dage fra søndag den 21. maj og frem til onsdag – og at gå i dialog med sit menighedsråd om muligheden for at komme af sted. Men der vil bestemt også være god plads til stævnedebuttanter. 2017-stævnet vil nemlig løbe af stablen på det omfattende konferencecenter Konventum, som ligger i den nordlige ende af Helsingør, og som er rigt på moderne faciliteter.

Bestyrelsens stævneudvalg er langt fremme med planlægningen, godt hjulpet på vej af tillidsrepræsentanterne i Københavns og Helsingør Stifter. Og der er lagt op til et spændende og inspirerende program med en rød tråd. De nærmere detaljer holder udvalget endnu tæt til kroppen, men i løbet af efteråret og vinteren vil medlemsbladet Organist.org løfte flere dele af sløret.

Foreløbigt kan man orientere sig om stævnets indbydende placering på hjemmsiden konventum.dk.

LÆS OGSÅ: "Og på tredjedagen ..." (præludium af Henriette Hoppe, Organist.org marts 2016)