Nyt korps af tillidsrepræsentanter ligner det gamle men er ikke komplet

18-01-2018

14 tillidsrepræsentanter har i januar taget fat på arbejdet for Organistforeningen rundt omkring i stifterne, hvor de er valgt for den toårige periode 2018-2019. Der er ikke sket den store udskiftning i TR-korpset denne gang.

Det mest opsigtsvækkende er, at medlemmerne i to stifter, der har været uden tillidsrepræsentant i flere år, nemlig Ribe og Fyens Stifter, nu igen har et sted at henvende sig – udover sekretariatets medarbejdere naturligvis. Det er Mette Bredthauer i Ribe Stift og Lene Dam i Fyens Stift.

Nogle af de jyske stifter har til gengæld måttet sige farvel til en erfaren tillidsrepræsentant: Susanne Mørk-Jensen i Aalborg Stift, Jan Ole Christiansen i Aarhus Stift, og tidligere i 2017 gik Inge Marie Andersen på pension i Viborg Stift. Ind til videre er der ikke er fundet en erstatning for nogen af de tre.

I det hele taget gælder det, at flere af stifterne sagtens kunne have en tillidsrepræsentant mere, så efterspørgslen af nye kræfter er ikke afsluttet, selvom vi er i begyndelsen af en periode. Hvis man overvejer at blive tillidsrepræsentant, er man altid velkommen til at tage en snak med sin egen tillids-repræsentant eller med sekretariatet.

Den 12. marts er der kursus for alle tillidsrepræsentanter i Vejle, og her er man også velkommen til at komme og snuse til opgaverne og samtidig møde foreningens nye sekretariatsleder, Louis Torp. Kontakt sekretariatet for nærmere oplysninger omkring dette på sekr@organist.org

LÆS OGSÅ: