Tag med på Nordisk Kirkemusik Symposium i 2020

09-11-2019

Den 10.-13. september 2020 er der Nordisk Kirkemusik Symposium i Helsingfors. For deltagerne venter der en totaloplevelse med en bred vifte af omkring 60 arrangementer kombineret med unikke chancer for international horisontudvidelse.

Fra Danmark medvirker Morten Ladehoff som orgelsolist og Roskilde Domkirkes Pigekor under ledelse af Christa Brix Hauser i den danske nationalkoncert og den afsluttende festgudstjeneste. Desuden bidrager Merete Kuhlmann som komponist. I 2024 er Danmark nemlig arrangør af symposiet, og ifølge traditionen skal afslutningsgudstjenestens Exitus-sats derfor skrives af en dansker, altså i 2020 Merete Kuhlmann.

Der åbnes for tilmelding til symposiet midt i januar, og deltagerprisen bliver 250 € ved tidlig tilmelding.

Organistforeningens repræsentant i Nordisk Kirkemusikråd, som arrangerer i symposierne, Ingrid Bartholin Gramstrup, fortæller i fagbladet Organist.org nærmere om, hvad der er i vente. I samme nummer kan man desuden læse en Hans Chr. Magaards fortælling om kirkemusikmødernes historie.

Se det her: Udsigt til et symposium af vanlig høj klasse (Organist.org nr. 9, 2019).

Se også programsiden for kirkemusiksymposiet