Korleder/Dirigent til Randers Bykor

Randers Bykor søger pr. 1. marts 2018 korleder/dirigent, som har lyst til at arbejde med især den klassiske musik, men også med afstikkere til andre genrer.

Har du lyst til at dirigere et ambitiøst amatørkor, der har eksisteret i ca. 70 år og har ca. 60 medlemmer, så er Randers Bykor måske koret for dig. Vi søger en inspirerende dirigent med gode faglige, pædagogiske og sociale kompetencer. Vi ser gerne, at du har en musikfaglig uddannelse fra konservatorium el.lign. og vil lægge vægt på, at du har erfaring med korledelse.

Som dirigent får du ansvaret for at programlægge og føre koret frem til aftalte koncerter, og du har ansvaret for det løbende arbejde med korets stemmer og klang. Vi samarbejder gerne med andre kor, solister samt større og mindre orkestre. Inden for de sidste 10 år har koret besøgt Canada (USA), London, Italien og Polen med koncertprogrammer.

Vi forventer, at du som dirigent samarbejder med bestyrelsen dvs. deltager i dens møder, hvor den overordnede programlægning finder sted, og at du aktivt er med til at finde koncertsteder samt eventuelle solister og musikere.
Vi afholder typisk koncerter som afslutning på de to sæsoner (jule- og forårskoncerter) samt en enkelt koncert først i efteråret. Vi har fast øve aften hver mandag kl. 18.30 – 21.00 i VUC-Randers og ellers efter aftale ekstra prøver op til større koncerter.

Du vil blive aflønnet ud fra aftenskolelovens timesats (pr. 1.4.2017 på 270,80 kr.) samt efter forhandling få et ekstrahonorar for planlægning og afvikling af de konkrete koncerter samt andet ikke timebaseret arbejde.

Læs mere om koret og dets repertoire på www.randersbykor.dk eller kontakt korets formand Hans Jesper Højlund (hansjesperhojlund@gmail.com eller tlf. +4551871580) eller en anden fra korets bestyrelse (se hjemmesiden).

Send din ansøgning pr mail til Hans Jesper Højlund eller pr. post til: Nordkystvejen 29, 8961 Allingåbro hurtigst muligt.
Der forventes afholdt samtaler tirsdag d. 27. februar efter kl. 17.00 og evt. prøve/møde med koret den 5. marts kl. 18.30