Organist ved Torup og Lynæs Kirker, Frederiksværk Provsti, Helsingør Stift

Torup Sogn søger en organist med lyst til musik og mennesker

Vi er en levende arbejdsplads med 14 ansatte, 3 præster og 2 kirker for 1 stor menighed. Vi ligger i det naturskønne Halsnæs på toppen af Sjælland med udsigt over havet. Vi har mange kirkelige handlinger og derfor søger vi en deltids kollega til vores dygtige organist. Ud over deltagelse i de kirkelige handlinger er også sangarrangementer med menigheden, minikonfirmander og ad hoc kor en del af opgaven.

Vi kan tilbyde:
  • En 25 timers stilling i to smukke kirker.
  • En hyggelig arbejdsplads med mange gode og engagerede kollegaer og et godt arbejdsmiljø.
  • En alsidig hverdag, med mange forskellige slags arrangementer.
  • Stor indflydelse på eget arbejde og de ting vi sammen sætter i værk.
  • Plads til kreativitet og højt til loftet.
  • En nærværende ledelse, hvor din nærmeste leder bliver vores kordegn.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:
  • At spille ved gudstjenester og kirkelige handlinger i vores kirker, samt medvirke med klaverspil ved forskellige arrangementer – for eksempel, sangaftener i menighedshuset, Alsang i præstens have, Havnegudstjeneste i Hundested havn eller på vores lokale plejecenter.
  • Deltage ved undervisning af minikonfirmander og ved babysalmesang.
  • Organisere og dirigere ad hoc kor, f.eks. op til jul eller påske.
  • Undervise kirkens voksenkor og pigekor under ferie
Vi leder efter dig, der:
  • Har en relevant uddannelsesbaggrund og fagligt mestrer både orgelet og klaveret. Relevant erhvervserfaring vil være en fordel men er ikke et krav.
  • Kan indgå i et godt samarbejde med vores nuværende organist, vores tre præster og resten af kirkens personale
  • Er kvalitetsbevidst og faglig nysgerrig
  • Kender og holder af vores traditionelle kirkelige handlinger
  • Har gode idéer og tør prøve nyt
  • Har en rummelig tilgang til vores brogede flok
  • Kan samarbejde og er god til kommunikation
Vi lægger vægt på, at du både har evner inden for kirkemusikken og samtidig kan spille klaver fra bladet på højskolesangbogsniveau.

Vores orgler:

Vi er så heldige, at vi har to smukke kirker i vores sogn.

I Lynæs kirke
står orgelet "Opus 64" fra Gunnar F. Husteds Orgelbyggeri fra 1996, tegnet af Rolf Graae. Orglet har 23 stemmer, 2 manualer og pedal. Desuden er orglet udstyret med en cymbelstjerne/ cymbelklokker. Orglet er disponeret af orgelkonsulent Finn Evald og orgelbygger Gunnar Fabricius Husted, Fredensborg.

I Torup kirke
står et orgel bygget og indviet maj 1972 af Troels Krohn og Søn – Frederiksborg Orgelbyggeri. Orgelet blev omintoneret og renoveret efteråret 2006 af Gunnar Husteds Orgelbyggeri, Fredensborg. Her fik orgelet bl.a. tilføjet en principal 8. Orgelet har 12 stemmer, 2 manualer og pedal.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse sker ved Torup Sogns Menighedsråd beliggende i Halsnæs Kommune.

Ansættelse af en kirkemusiker vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 og organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kirkemusikere.

Ansættelse af en uddannet organist vil være omfattet af Overenskomst mellem Kirkeministeriet, CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Dansk Organist og Kantor Samfund (DOKS) for organister.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk

Nuværende tjenestemandsansatte organister har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

Årslønnen for en kirkemusiker aftales indenfor intervallet 279.605,22 kr. – 408.653,19 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 286.774,24 kr. (nutidskroner). Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 21.551,94 kr. (nutidskroner). OK tillæg på 929,91 kr. (nutidskroner). Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Dansk Kirkemusiker Forening inden ansættelsen.

Årslønnen for ansøgere med en kirkemusikalsk kandidateksamen (DOKS) aftales i henhold til ny løn/AC-skalaen. Det vil sige en bruttoløn mellem 312.054,56 kr. – 380.245,11 kr. årligt (nutidskroner). Der ydes rådighedstillæg i stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt mellem 40.150,06 kr. – 62.358,40 kr. (nutids-kroner). Indplacering og rådighedstillæg ydes efter anciennitet.

Årslønnen for ansøgere med eksamen i orgel- og korledelse (tidligere PO-organist) aftales i henhold til det aftalte basisløntrinssystem. Basistrin 1 udgør kr. 301.113,39 årligt (nutidskroner) og basisløntrin 2, 316.368,- kr. årligt (nutidskroner). Indplacering sker efter anciennitet Rådighedstillægget udgør årligt 30.522,80 kr. (nutidskroner) for tjeneste ved 2-3 kirker.

Løn, OK tillæg samt rådighedstillæg er oplyst i nutidskroner pr. 1.10.2019 og kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

Du kan få nærmere oplysninger om stillingen ved henvendelse til vores kordegn Anne-Marie Gry Storm Pedersen på telefonnummer 47939091 eller på mail torup.sognfrederiksvaerk@km.dk. Hvis du har lyst til at se nærmere på os, før du sender en ansøgning, er du velkommen til at komme på besøg og få en kop kaffe med vores nuværende organist eller vores kordegn og høre mere om stillingen.

Ansøgningen med relevante bilag, herunder gerne referencer sendes til:
Sognegården
Søndergade 80
3390 Hundested

eller på mail til 7408fortrolig@sogn.dk

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 24. februar 2020.

Ansættelsessamtaler samt prøvespil forventes at finde sted den 17. og 18. marts.

Tiltrædelse efter aftale og gerne så snart som muligt.

Menighedsrådet gør opmærksom på, at det er et krav for ansættelse, at du skal aflevere en børneattest.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.