Råd fra Arbejdstilsynet til arbejdet i corona-rammer

19-05-2020

Arbejdstilsynet har samlet nogle gode råd til, hvordan man som henholdsvis arbejdsgiver, kollega og medarbejder tager godt vare på hinanden, når man skal på arbejde i en tid med covid-19. Formålet er ikke blot at forebygge smitte men også at sikre et fortsat godt psykisk arbejdsmiljø.

Arbejdsgiverne opfordres blandt andet til at være i løbende i dialog med medarbejderne via telefon, chat, videomøde og lignende, og at holde dem orienterede om, hvad der sker i organisationen. Desuden skal medarbejderne være opmærksomme på, at ”medarbejdere er forskellige og har forskellige behov i forskellige situationer”.

Som medarbejder opfordres man blandt andet til at drøfte sin eventuelle utryghed med sin chef eller kolleger.

På Arbejdstilsynets hjemmeside findes der blandt andet også en side med masser af spørgsmål og svar om coronavirus (covid-19). Her kan man blandt andet læse om, hvad arbejdsgiverens ansvar er.

Se nyheden: Hvordan sikrer man et godt psykisk arbejdsmiljø i en COVID-19 tid? (12.05.2020)

Gå til siden med spørgsmål og svar.