Kirkemusiker til alsidig virksomhedskirke på Frederiksberg

STILLINGEN

Omfang

19 timer ugentligt

Ansøgningsfrist

10. februar 2023

Ansættelsesdato

1. april 2023

Drømmer du om at spille musik for både børn, unge og ældre? Hvor du den ene dag spiller til musikandagt på hospice og den næste dag spiller til fællessang for elever og studerende. Så læs videre om dine muligheder her.

Emmauskirken er en virksomhedskirke, der ligger i hjertet af Diakonissestiftelsen på Frederiksberg. Vores vigtigste opgave er at danne ramme om både kirkelige og kulturelle aktiviteter og at markere Diakonissestiftelsens mærkedage og kristne højtider. Vi afholder arrangementer for Diakonissestiftelsens ansatte, studerende, frivillige, børneinstitutioner, lejere og beboere i vores seniorboliger.

Det tilbyder vi:

• Over 400 kolleger på tværs af Diakonissestiftelsen med mange forskellige fagligheder inden for pleje, undervisning og velfærd.
  • Mulighed for at spille for både børn fra vores børneinstitutioner, unge fra uddannelsescentret samt ældre – ud over til højmesser og kirkelige handlinger.
  • En stilling på 19 timer per uge, så du har balance mellem arbejde og fritid.

Din hverdag hos os
Som kirkemusiker vil dine opgaver bl.a. være at spille til:

• Højmesser (tre søndage om måneden).
  • Musikandagt på Diakonissestiftelsens Hospice.
  • Morgensamling for vores uddannelsescenter.
  • Sansegudstjenester for personer med demens.

Derudover skal du stå for arrangementer med fællessang fra Højskolesangbogen el.lign. en gang om måneden.

Din profil
Diakonissestiftelsen er et sted, der lægger stor vægt på tværfaglighed, og derfor er det vigtigt, at du:

• kan samarbejde med mange forskellige faggrupper, fx på vores hospice, plejehjem og uddannelsescenter.
  • har erfaring med ledelse af frivillige (du skal lede og motivere kirkesangerne om søndagen, som alle er frivillige).
  • holder af at spille både ved den traditionelle højmesse og ved arrangementer uden for kirken, hvor musikken kan være med til at skabe fællesskab og livsglæde for mange.
  • føler dig godt til rette med at spille på både orgel og flygel. Orglet er et Frobenius med 20 stemmer, der er bygget i 1970, og flygelet er et Yamaha.
  • kan bruge musik og fællessang til at skabe fællesskab.

Mere om Emmauskirken

• Emmauskirken er en privat folkekirke på Diakonissestiftelsen, der drives for egne midler.
  • Der er to præster ansat ved kirken og én præst på hospice.
  • Vi er stolte af vores mange frivillige, som også præger arbejdet ved kirken: Fx er kirkesangere, kirketjener og kordegn ved højmessen alle frivillige.

Det praktiske:
Ansøgningsfrist er d. 10. februar 2023.

Søg via dette link: https://app.elvium.com/da/positions/20102/job_posting

Tiltrædelse sker pr. 1. april 2023 eller snarest herefter. Vi forventer, at samtaler og prøvespil finder sted i uge 8.

Aflønning følger gældende overenskomst med den relevante faglige organisation.

Vil du høre nærmere? Ring til præst Jan Nilsson, leder af Kirke og diakoni på Diakonissestiftelsen, tlf. 20 62 45 03.