I 2022 var det (fra venstre) Marianne Joensen, Ruben Karschnick og Henrik Pind Hansen, som modtog Kirsten Skau Pedersens rejselegat for Organister.

Modtag et legat til kompetenceudvikling i udlandet

27. januar 2023

Nu kan PO/KMOK’ere igen søge om en portion af Kirsten Skau Pedersens rejselegat for Organister, som sidste år blev uddelt for første gang. Dengang gik det til studieophold i Rom og Las Palmas og til et længere forløb med privattimer hos orgelprofessor Hans Fagius i Lund. Men der er naturligvis rigtig mange andre muligheder.

Legatet uddeles årligt i et varierende antal legatportioner a minimum 25.000 kr. Sidste år lå beløbene i praksis på mindst 50.000 kr.

Er det dig, der her i 2023 skal have del i pengene? Fristen for at søge er onsdag den 1. marts, og det vil være en god ide at forberede din ansøgning i god tid.

Fondsbestyrelsen vil derefter beslutte, hvilke kandidater som skal modtage legatet, som uddeles d. 8. april – og med en fysisk overrækkelse under Organistforeningens stævne tirsdag den 17. maj.

Henrik Pind Hansen skrev til januar-nummeret af Organist.org en artikel om sit forløb i Sverige. Læs den her.

Læs mere om legatet, og hvordan du søger det