Organistforeningens årsmøde

Tid og sted for Organistforeningen årsmøde i maj 2025 er endnu ikke offentliggjort. Nærmere info følger.

Det seneste årsmøde fandt sted mandag d. 6. maj på Severin kursus- og konferencecenter i Middelfart.

Læs om korledelsesinspirationkursus ved Brian Stenger Poulsen, organist og korleder ved Aarhus Domkirke

Nordisk Kirkemusiksymposium

Bestyrelsens beslutning om i 2024 at holde et endagsårsmøde skal ses i sammenhæng med, at der i september 2024 er Nordisk Kirkemusiksymposium i København. Ønsket er, at så mange som muligt af Organistforeningens medlemmer skal prioritere og have mulighed for at deltage i denne store begivenhed.

Læs mere om symposiet

Stævne 2023

… fandt set på Hotel Hvide Hus i Aalborg den 14.-17. maj og havde blandt andet et koncertforedrag ved domorganist og bød blandt andet på en temadag om arbejdet med nye gudstjenesteformer.

Se fotoreportage fra hele stævnet

Læs deltagerreportage fra søndag aften: Transskriptionens svære kunst

Læs reportage fra mandag formiddag: Hvad gør en gudstjeneste til en gudstjeneste?

2022: Stævne med jubilæumsfejring

Organistforeningens stævne i 2022 fandt sted fra søndag den 29. maj til onsdag den 1. juni på Golf Hotel Viborg.