window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-43707263-1');
Årsmøde2021-03-26T17:58:42+01:00

Stævnet konverteres til endags-årsmøde

Organistforeningens årsmøde var planlagt til den 16.-19. maj, men er aflyst som følge af corona-situationen . Derimod ventes det udskudte Nordisk Kirkemusiksymposium gennemført i august, og Organistforeningens bestyrelse vil derfor opmuntre medlemmerne til at deltage i dette (læs mere om det her).

Formand Ingrid Bartholin Gramstrup skriver i marts-nummeret af Organist.org sådan:

Coronaen sætter stadig sit massive aftryk på folkekirken og alt det, der plejer at foregå af gudstjenester og mangfoldige andre aktiviteter. Det er trist og enerverende ikke at kunne udføre sit vanlige arbejde og have en almindelig velfungerende og inspirerende hverdag. Og hvor længe skal det endnu stå på? Vi ved det ikke.

Derfor har vi set os nødsaget til at tage beslutning om at aflyse dette års stævne. Det gør rigtig ondt. Men vi ser ikke anden mulighed. Vi vil i skrivende stund satse på at fastholde afholdelse af generalforsamlingen til det fastsatte tidspunkt i maj og forhåbentlig kunne gøre det til en enkel god stævnedag, hvor vi måske kan mødes fysisk.

Nærmere informationer om stævnedagen følger snarest muligt i nyhedsbrevet og her på siden.

Organistforeningens årsmøde 2020

Se en lille fotoreportage fra Organistforeningens årsmøde, som fandt sted den 24. august 2020 på Milling Hotel Park i Middelfart (klik på billedet og derefter på fuldskærm-ikonet nederst til højre i videoen).

PROGRAM
12.00    Ankomst og frokost
13.30    Nyt om kommende uddannelses- og rejselegat, v. Louis Torp
og Henrik Strøm

Nyt fra sekretariatet, v. Louis Torp
14.30    Generalforsamling (se dagsorden her)
16.00    Evaluering af fagpakkeprojektet, v. Knud Damgaard Andersen
17.00    Strejftog i Højskolesangbogen, v. Christian Dyrst (se nedenfor)
18.30    Middag

FOREDRAG OG FÆLLESSANG
Under overskriften ”Strejftog i Højskolesangbogen” vil Christian Dyrst fortælle om Højskolesangbogen og dens oprindelse. Han vil give nogle bud på, hvorfor den er her, hvorfor den ser ud, som den gør, og hvad det er for tanker i højskolebevægelsen, der fostrer sådan en sangbog. Hvad er folkelig sang i grunden for en størrelse? Og så skal der naturligvis synges. Ingen tvivl om det – det er sundt for fællesskabet, eftertanken og åndedrættet.

Christian Dyrst er statsprøvet musikpædagog, korleder, komponist og seminarielærer på Den frie Lærerskole i Ollerup på Fyn. Han skriver selv kormusik og musik til folkelige sange. Se mere på www.dyrstmusik.dk

ARTIKLER OM ORGANISTFORENINGEN

Se alle nyheder